Změňte životní styl

30. března 2016 v 19:48 | youcandoiteasily |  ČLÁNKY
Všimli jste si, že se zadýcháváte už i při vystupování z auta, vynášení tašky s nákupem do patra a radši pojedete dalším autobesem, jen abyste nemuseli ten na zastávce dobíhat? Vaše fyzická kondice je pravděpodobně už delší dobu v háji.
Nechte mě hádat. Už tolikrát jste se snažili o zdravější jídelníček a trochu pohybu, ale nikdy jste to nevydrželi déle než 14 dní? Je na čase se do toho pořádně "obout" a přijmout velkou zodpovědnost za své zdraví a psychiku.


Velkou výhodu mají ti jedinci, kterým bylo od útlého věku připomínáno, jak důležitá je strava a že "ta zeleninka je výborná". Právě těmto lidem zůstávají vhodné stravovací návyky a učí je i své děti.
Naopak ti, kteří obědvají smažená jídla z fastfoodu a válejí se u televize s kupou sladkostí v pozdních večerních hodinách mají pravděpodobně stejně obézní a "zpomalené" děti, jako jsou oni sami.

Nejdůležitější je získat k jídlu a pohybu zdravý vztah. Většina lidí má převzaté stereotypy ze své rodiny. A v Česku není nikterak velké procento zdravě žijících lidí. Nicméně jsme na dobré cestě to změnit.

Neříkej, že to nejde. Raději řekni, že to zatím neumíš.

Běžně se vymlouváme na překážky typu: mám málo času, nedostatek podpory a sebevědomí, spousta stresu, posměch okolí,... Největšího nepřítele si ale nosíme v hlavě. Právě ten nám předhazuje všechny tyhle výmluvy. Náš vnitřní hlásek nám našeptává, ať se na to vykašleme, že začneme až zítra,... Pokud jste viděli film Italské prázdniny s Hilary Duff, víte co myslím. Takové to naše horší a línější "já".

Kdekdo je posedlý sám sebou nebo sledováním konkurence. Vede svůj osobní boj, snaží se vyrovnat nějakému vzoru, místo toho, aby se soustředil sám na sebe.

Na netu jsem našla pár zásad zdravého stylu života:
- vyvážená a pestrá strava
- pravidelný přísun tekutin (vody)
- pravidelný pohyb
- omezení žádné škodlivé a návykové látky (alkohol, drogy, kouření)
- dostatek spánku a relaxace
- péče o fyzické a duševní zdraví

Nejdůležitější je váš první krok. Krok ke změně. Musíte si být stoprocentně jistí, že chcete změnit svůj život. Musíte vše dělat pro sebe, ne pro někoho jiného. Touha musí být jen a jen vaše.

Prý jsou nejtěžší první týdny. Věřte, že těžké to může být mnohem déle, ale na druhou stranu si člověk může velice rychle zvyknout.
Sama jsem začala cvičit a pokud vynechám jediný den,neuvěřitelně mi to chybí a nemyslím na nic jiného. Celé to "zvyknutí si" trvalo asi měsíc. Poté jsem toužila po dalším a dalším tréninku.

Činy jsou skutečným měřítkem inteligence.

Doporučuji si předem naplánovat aktivity na celý týden. Pokud vím, že lekce aerobiku jsou v neděli, pondělí a v pátek, procházku si naplánuji na úterý a do sauny půjdu ve středu. Vím, co mě čeká a svůj plán dodržuji.

Malé plány jsou dobře proveditelné a budete na sebe pyšní, když je splníte. Pokud by jste si řekli, že zhubnete 30 kg za dva měsíce, svůj cíl rozhodně nesplníte rychle a najednou, budete zklamaní a ztratíte motivaci do dalšího hubnutí.

Kdykoli něco děláte, dělejte to tak, jakoby se na vás díval celý svět.

Sebevědomí hraje obrovskou roli v životě každého z nás. Proto na sebe nebuďte příliš tvrdí, ať neztratíme nadšení pro změnu. Chvalte se odměňujte (ne sladkostmi!) za každý malý krůček, který jsme ušli na cestě za splněnými sny.

Vždyť nejdůležitější na cíli je právě cesta k němu!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.